ОПИСОВА ТА КЛІНІЧНА АНАТОМІЯ, ЇЇ КРИТЕРІЇ В ДІАГНОСТИЦІ ТА ЛІКУВАННІ ЗАХВОРЮВАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.32471/umv.2709-6432.88.1799Ключові слова:
анатомія, теоретична медицина, освіта, практика, клінічне мислення.Анотація
Анатомія — наука про форму, будову, походження та розвиток органів, систем і організму в цілому. Значення її для медицини, що має справу з організмом здорової та хворої людини, складно переоцінити. Знання будови тіла людини — основа медичної науки і мистецтва. Анатомія становить основу медичної освіти, адже точне знання форм і будови тіла є неодмінною умовою розуміння життєво важливих функцій здорового і хворого організму людини, а отже, і ясного уявлення про причини хвороби. Розуміння будови тіла необхідне для правильної діагностики і лікування хвороб, тобто для оволодіння теорією і практикою медицини, прийомами обстеження, методами консервативного і оперативного лікування. Вивчення закономірностей розвитку, будови та функції органів і систем є не лише основою для вивчення клінічних дисциплін, але й сприяє розвитку клінічного мислення. Анатомія не ставить на меті вивчення патології, однак глибока теоретична підготовка поряд із вивченням будови та розвитку органів і структур тіла людини в ембріогенезі й постнатальному онтогенезі надають анатомічним фактам певної клінічної спрямованості. Таким чином, теоретичні знання є основою для творчого оволодіння клінічними дисциплінами, вони вчать аналізувати і правильно трактувати патологічні зміни в органах та тканинах, що є запорукою знання диференційної діагностики — важливого компоненту клінічного мислення. Обґрунтована теоретична й практична значущість кожної теми створюють ту позитивну пізнавальну та професійну мотивацію, яка формує не лише вміння та навички, але й особистість лікаря.
Посилання
Дзевульська І.В., Ковальчук О.І., Маліков О.В. (2013) Клінічне направлення викладання анатомії людини. В кн.: Вітчизняна та світова медицина в умовах сучасності. Матеріали міжнар. конф., 18−19 січня 2013 р., Дніпропетровськ, с. 15−18.
Дзевульська І.В., Маліков О.В. (2017) Значення міждисциплінарної інтеграції при викладанні анатомії людини. В кн.: Актуальні дослідження медичних наукових досліджень в Україні та країнах ближнього зарубіжжя. Матеріали міжнар. конф., 6−7 жовтня 2017 р., Київ, с. 10−13.
Дзевульська І.В., Маліков О.В. (2019) Клінічне направлення при викладанні дисципліни «Анатомія людини». В кн.: Medical education as a component of the education system in Ukraine and eu countries. Матеріали міжнар. конф., March 25−April 5 2019 р., Wloclawek, с. 36−39.
Дзевульська І.В., Маліков О.В. (2021) Описовий та клінічний підходи до вивчення анатомії людини. В кн.: Особливості модернізації предмету досліджень представників медичних наук. Матеріали міжнар. конф., 4−5 червня 2021 р., Київ, с. 12−15.
Ковальчук О.І., Маліков О.В. (2012) Роль і місце ембріогенезу в курсі викладання анатомії людини. В кн.: Роль сучасної медицини у забезпеченні здоров’я суспільства. Матеріали міжнар. конф., 21−22 грудня 2012 р., Київ, с. 97−98.
Паливода Р.С., Воловар О.С. (2016) Забір анатомічного комплексу: виростковий відросток нижньої щелепи, скронево−нижньощелепний суглоб, скронева кістка. Український стоматологічний альманах, 3 (2): 11−14. ISSN 2409−0255.
Черкасов В.Г. (2020) Некоторые варианты строения и аномалии скелета туловища, их клиническое значение. Південноукраїнський медичний науковий журнал, 27: 46−50. ISSN 2306−7772.