UKRAINIAN MEDICAL TERMINOLOGY IN MODERN GASTROENTEROLOGY AND NEPHROLOGY
DOI:
https://doi.org/10.32471/umv.2709-6432.88.1674Keywords:
education, medical terminology, kidneys, intestines.Abstract
The COVID-19 pandemic has helped to create equal opportunities for adequate medical education, regardless of place of residence, health or social status. There is a need to create a virtual learning environment, where dictionaries play a significant role, deepening our knowledge of professional terminology. Progressive pedagogical methods and the introduction of innovative technologies on the Internet, replenishment of vocabulary at the level of modern international educational standards contribute to improving the quality of training of future physicians.
References
Застріжна Л.В. (2006) Лексико-семантичні та структурно-граматичні особливості англійської медичної термінології, 12 с.
Малюченко Т.М. (2003) Методичні рекомендації для самостійної позааудиторної роботи з української мови (за професійним спрямуванням), Яготин, 7 с.
Нечай С. (2000) Російсько-український медичний словник з іншомовними назвами. Фонд Третє тисячоліття, Київ, 432 с.
Никула Т.Д., Мойсеєнко В.О. (2007) Українсько-російсько-англійсько-латинський терапевтичний тлумачний словник, Київ, 284 с.
Никула Т.Д., Мойсеєнко В.О. (2012) Терапевтичний тлумачний словник: анґлійсько-український, українсько- анґлiйський. Тherapeutic explanatory dictionary: English- Ukrainian, Ukrainian-English, Київ, 384 с.