ПОСТІЙНИЙ РОЗВИТОК ЕТИЧНОСТІ ЛІКАРЯ
DOI:
https://doi.org/10.32471/umv.2709-6432.84.240Ключові слова:
етика, моральність, етичне виховання, моральне виховання, етична поведінка, моральна поведінка, правильна поведінка, Школа етичного виховання, медичний працівник, заклад системи охорони здоров’я, головний лікар.Анотація
Дотримання моральних і етичних норм та правил залежить безпосередньо від особистості. Це зумовлює непересічне значення виховання моральності і набуття навичок етичної поведінки. Виховання своєї моральності і намагання дотримуватися етичних норм і правил є справою добровільною. Мета морального виховання передбачає формування моральної культури людини відповідно до вимог суспільства. Зміст етичного виховання зводиться до надання людям певного обсягу знань про етику і норми моральної поведінки, необхідно також навчити їх умінням і навичкам етичної поведінки, виховувати у них особисте відчуття задоволеності і радості від дотримання норм поведінки згідно з етичними нормами та правилами. У різних закладах системи охорони здоров’я доцільно створити школи етичного виховання медичних працівників, які могли б об’єднати молодих лікарів і медичних сестер, що мають бажання удосконалювати свою етичність і поведінку. Школа могла б стати частиною поточного удосконалення лікарів і середнього медичного персоналу. Теорія та вправи з морального виховання включають відомості про мораль як частину людської культури. Однак кінцева і головна мета виховних вправ — формування моральної поведінки, конкретних навичок у цьому напрямку. Організація роботи школи покладається на головного лікаря медичного закладу, а безпосереднє оперативне управління навчальним процесом — на спеціально призначеного лікаря, який має широкий кругозір і авторитет серед колег.