ДИТЯЧА ХІРУРГІЯ У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ТРЕНДІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/umv-2023.2.1Ключові слова:
післядипломна освіта, дитяча хірургія, компетенції, Європейський союз медичних фахівців.Анотація
Сучасний підхід у післядипломній підготовці лікаря хірурга дитячого – це впровадження етапного та компетенційного навчання. Для швидкої та якісної зміни тактики післядипломної підготовки спеціалістів важливою є співпраця з визнаними європейськими інституціями. Європейський союз медичних фахівців (ЄСМФ) – це громадська організація, що представляє національні асоціації медичних фахівців європейських країн. Співпраця з ЄСМФ у галузі післядипломної освіти відкриє шлях до європейського підходу у сфері підготовки молодих фахівців, у тому числі дитячих хірургів, а також сприятиме вільному пересуванню медичних фахівців по всій Європі, забезпечуючи при цьому найвищий рівень підготовки. У статті використано офіційні дані за матеріалами EUMS та аналіз програм післядипломної освіти, затверджених Міністерством охорони здоров’я України. Для забезпечення поставленого завдання нами запропоновано модель навчання, яка узгоджується з основними принципами та вимогами ЄСМФ та включає три основні ланки: навчальні вимоги до інтернів, вимоги до підготовки викладачів та вимоги до навчального (лікувального) закладу. Гармонізація освіти з європейською системою можлива за умови, що буде чітко дотримано усіх трьох зазначених пунктів організації навчання. Для забезпечення переходу від традиційної моделі навчання, що ґрунтується на досвіді, необхідно мінімізувати волонтерську частку у забезпеченні післядипломної освіти шляхом удосконалення організації навчання інтернів та оптимізації контролю за його виконанням.
Посилання
Левицький А.Ф., Пилипко В.М., Годік О.С., Бебешко О.В. Еволюція методик хірургічної корекції лійкоподібної деформації грудної клітки в дітей: одноцентровий досвід. Хірургія дитячого віку. 2021. № 4(73). С. 38–43. DOI: 10.15574/PS.2021.73.38.
Тактичні підходи до лікування кіст селезінки у дітей / В.П. Притула та ін. Хірургія дитячого віку. 2020. № 1(66). С. 27–34. DOI: 10.15574/PS.2020.66.27.
Дубровін О.Г., Притула В.П., Годік О.С. Малоінвазивне хірургічне лікування ахалазії стравоходу в дітей. Хірургія дитячого віку. 2015. № 1–2. С. 52–56. DOI: 10.15574/PS.
Benzar I., Levytskyi A., Diehtiarova D. et al. (2020) Vascular anomalies in newborns: clinical presentation, complications, and peculiarities of therapy. Wiad Lek., 73(9 cz. 2):1934–1939. DOI: 10.36740/WLek20 2009207.
Cummins C.B., Bowen-Jallow K.A., Sifrance Tran, Radhakrishnan R.S. (2021) Education of pediatric surgery residents over time: Examining 15 years of case logs. J Pediatr Surg, 56(1):85–98. Doi: 10.1016/ j.jpedsurg.2020.09.038.
Evans C., van Woerden H.C. (2011) The effect of surgical training and hospital characteristics on patient outcomes after pediatric surgery: a systematic review. J of Bed Surg, 46 (111):2119–2127. DOI: 10.1016/ j.jpedsurg.2011.06.033.
Frenk J., Chen I., Bhutta Z.A. et al (2010) Health professionals for a new century: transforming education to strengthen health systems in an interdependent world. Lancet, 376:1923–1958. DOI: 10.1016/ S0140-6736(10)61854-5.
Sachdeva A.K. (2007) The changing paradigm of residency education in surgery: a perspec- tive from the American College of Surgeons. Am Surg, 73(2):120–9. DOI: org/10.1177/000313480707300206.
Završnik J., Stiris T., Schrier L., et al. (2018) Basic training requirements for health care professionals who care for children. Eur J Pediatr, 177(9):1413–1417. DOI: 10.1007/s00431-018-3150-x.