INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE PRACTICAL TRAINING OF MEDICAL STUDENTS AND INTERNS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/umv-2025.1.12

Keywords:

medical education, practical skills, simulation technologies, standardized patient, telemedicine, rehabilitation

Abstract

The article analyzes the possibilities of improving the quality of theoretical and practical training for medical students and surgical interns through the use of innovative technologies. It is shown that the use of simulation technologies creates the necessary conditions for students and interns to acquire the fundamental theoretical knowledge and practical skills outlined in the qualification requirements for a medical specialist. The study proves that the foundation of this training is an organic combination of profound theoretical knowledge with the opportunity to master practical skills in the diagnosis, treatment, and rehabilitation of patients with various diseases. The inclusion of innovative technologies in the educational process is shown to shape and enhance professional knowledge, abilities, and skills, ensuring that students are competently prepared for their professional careers.

References

1. Про вищу освіту : Закон України № 1556-VІІ. (2014, 1 липня). URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

2. Elshama SS. How to apply Simulation-Based Learning in Medical Education? Iberoamerican Journal of Medicine, 2020. 2, 79–86.

3. Daskalakis K, Zafiriu P, Nikolaidis N, et al. The role of surgical simulation in improving trainee performance. Journal of Surgical Research, 2017. 213, 259–266. doi: 10.1016/j.jss.2017.03.013.

4. Хворостенко ВО, Ковальчук РМ. Інноваційні підходи до практичного навчання в хірургічній клініці. Вісник Вінницького національного медичного університету, 2019. 23(2), 376–380. DOI: 10.31393/1819-4718_2019_23_2_376-380

5. Полянська ОС, Полянський ІЮ. Нові підходи оцінювання навчальних результатів у студентів. The Scientific Method, 2017. 13(13), 47–50.

6. Климчук ОВ, Кузьменко ДС. Використання інтерактивних технологій у післядипломній освіті лікарів. Сучасні медичні технології, 2022. 1(51), 79–83.

7. Олійник ІВ. Цифрові технології в медичній освіті: виклики та перспективи. Медична освіта, 2018. 2, 108–112.

8. Полянський ІЮ, Москалюк ВІ, Васкул ВМ. Спосіб оцінки моторно-евакуаторної функції кишечника. (Патент України № 94259). Державна служба інтелектуальної власності України. 2014.

9. Полянський ІЮ. Пристрій для аускультації Полянського. (Патент на корисну модель № 147805). Державна служба інтелектуальної власності України. 2021.

10. Полянська ОС, Полянський ІЮ. Використання інтерактивних технологій при викладанні дисципліни «Фізична реабілітація. Спортивна медицина». Nowoczesna edukacja: filozofia, innowacja, doswiadczenie, 2016. 1(5), 119–122.

Published

2025-06-06

How to Cite

Polianskyi, I., Andriets, V., Moroz, P., & Polianska, O. (2025). INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE PRACTICAL TRAINING OF MEDICAL STUDENTS AND INTERNS. Ukrainian Medical News, (1-2 (102-103), 82–85. https://doi.org/10.32782/umv-2025.1.12

Issue

Section

ТЕХНОЛОГІЇ МЕДИЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ ТА ЛІКУВАННЯ

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.